Balthasar verplaatst naar 2023

Het bestuur van Stichting 754, organisator van de voorstelling, heeft een teleurstellend besluit moeten nemen over het muziektheater Balthasar. Het hele project is verplaatst naar volgend jaar, zomer 2023. Over de exacte planning wordt nog nagedacht.

Oorzaak van dit besluit is de achterblijvende ticketing van de voorstelling Balthasar in mei/juni a.s. Bij de aanvang van het Balthasarproject - voorjaar 2021 - hadden wij gehoopt om in het najaar van 2021 de promotie te starten. Helaas was dat niet mogelijk, en eind vorig jaar volgde er zelfs een lockdown. Een nieuw besluit was mogelijk toen de belangrijkste coronabeperkingen definitief waren opgeschort. Dus kon pas in februari en maart de promotie starten. Waarmee het project behoorlijk achterlag in de planning qua promotie. Vorige keren waren veel kaarten in het najaar al gereserveerd. Onze hoop dat de kaartverkoop na opheffing van de lockdown juist een extra boost zou krijgen - zeker op een frisse lucht locatie als de Bonifatiuskapel met halfopen dak - viel echter tegen. We horen ook bij andere collega’s in de cultuursector achterblijvende aanmelding. Misschien door nieuwe consumentonzekerheid als gevolg van stijgende prijzen, effecten van de Oekraïne oorlog, etc. De harde realiteit is dat we nu te veel achterlopen in wat nodig is voor een kostendekkende voorstelling.

Dat is heel erg jammer, vooral voor eerst betrokkenen als regisseur, spelers en musici die er zeer naar uitkeken. Iedereen stond in de startblokken voor een wervelende voorstelling. We zitten met een kater, maar we zijn ook vastbesloten Balthasar te gaan uitvoeren! Daarvoor zit er te veel humor, nieuwe muziek, originele historie en actualiteit in dit bijzondere theaterspektakel. Daarvan zijn we overtuigd! Eind mei komen we terug op een definitieve nieuwe planning en het vervolg van Balthasar.

25 april 2022