MUZIEKTHEATER BALTHASAR ZOEKT ZANGERS EN ACTEURS (M/V)

In het voorjaar van 2022 zal de Bonifatiuskapel wederom getransformeerd worden tot een uniek podium, waar het publiek kan gaan genieten van een nieuw muziektheaterstuk; de locatievoorstelling Balthasar Bekker en de betoverde wereld. De productie is in handen van Stichting 754, die ook verantwoordelijk is voor de succesvolle producties van Bonifatius de musical (2012 en 2014) en Titus Muziektheater (2019). Ditmaal voor een meeslepend en humoristisch muziektheater over strijd met de betoverde wereld van Balthasar Bekker. Een thema met verrassend veel actualiteit.
De voorstelling
Stichting 754 brengt met Balthasar Bekker een muziektheatervoorstelling over een historische naam verbonden met Noardeast-Fryslân. Dit keer een strijdbaar en bewogen man die indruk maakte in Nederland en Europa. Balthasar Bekker werd geboren in Metslawier (1634-1698) en maakte furore als scherp criticus van alom heersend bijgeloof onder de mensen. Angsten en waandenkbeelden over de gevaarlijke invloed van de duivel, heksen en onheilstekens maakten al eeuwen onschuldige mensen tot slachtoffer. Geesteszieken en vals beschuldigde vrouwen werden als heksen verbrand op de brandstapel. Balthasar Bekkers inzet en overtuiging maakte een definitief einde aan de heksenvervolgingen in Europa, een schandvlek van de westerse beschaving. Maar hoe definitief was dit?
De cast van Balthasar wordt gevormd uit professionals, semi-professionals en goede amateurs vanaf 16 jaar. Opgeven is mogelijk tot en met dinsdag 15 februari voor de audities op 18 en 19 februari 2022. Deze zal plaatsvinden in de Bonifatiuskapel, Bronlaan 12 in Dokkum. Aanmelden kan door te mailen naar auditiebalthasar@gmail.com. Vermeld hierbij persoonlijke gegevens, relevante zang- en acteerervaring en welke stem je zingt.

6 februari 2022